יום שלישי, 3 בפברואר 2009

משוב יותר מובנה

שלום לכולם
אני מצרף סרטון שראינו בשיעור האחרון אותו הכינו ילדים ומדובר בו על חיבור וחיסור בשברים - מכנה משותף. שימו לב למיוחד בסרטון זה.
הסרטון מתחיל בהסברים ולאחר כמה שניות מופיעה תמונה.
כתובת אתר המורים למתמטיקה היא:

אני מבקש לתת משוב לשעור שלי לפי הקריטריונים הבאים:

1. בהירות - האם חומר הלמידה הועבר בצורה בהירה - פרט
2. ארגון השיעור
3. ענין - האם השיעור היה מעניין?
4. יחס לסטודנטים
5. לימוד פעיל, האם הסטודנטים פעילים בשיעור? איך? כמה? מספיק?
6. רלוונטיות - האם השיעור רלוונטי לעולם הסטודנט במה?
אני מבקש להתייחס לנקודות אלה במשוב
איציק

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי איציק, השיעור האחרון היה מעניין מאוד, היה מפתיע לגלות את הדרכים השונות לפתרון חילוק ארוך. הייתי מקובעת בתפיסה לגבי דרך אחת לפתרון שלמדתי, התווספו לי כלים נוספים להצגת תרגילים בנושא החילוק הארוך. אני חושבת שהשילוב של הסרטונים בשיעור מוסיף להבנת הנושא והוא חלק מהותי בשיעור ויחד עם זאת מעורר עניין. ההצגה של דרכים שונות לפיתרון בעיה מסויימת תורמת אף להבנתי בנושא ומחדדת אצלי את לימוד הנושא החדש. תודה על השיעור. שירן.

שושנה אמר/ה...

איציק ערב טוב...
השיעור האחרון היה מאוד ענייני, בשיעור זה הבנתי את החשיבות במתן מספר אופציות שונות בפתרון תרגיל נתון, ולא רק באפשרות אחת בלבד, זה מקנה אפשרות לתלמיד לבחור לעצמו מתוך בחירה אישית שלו דרך מסוימת המותאמת לו שבה הוא מגלה את הבנתו, שיטה זו גם מונעת מהתלמידים להיקבע על דרך אחת בלבד, שיכולה להיות לא מותאמת לאותו תלמיד ספיציפי.
כמו כן, אני חושבת שהיכולת לחשב ולהיות מודע למגוון דרכים שונות בפתרון התרגיל זה מפתח את החשיבה, הבנה ועניין בקרב הלומד.
המשמעות בלהבין את ההגיון שעומד מאחורי התרגיל ולא להגיע לפתרון בצורה אוטומטית ללא שיקול דעת, מעידה על חשיבות חיזוק ההבנה התורם בתהליך הלמידה.
המשך סוף שבוע נעים...

אנונימי אמר/ה...

אני כל הזמן שואלת את אצמי, האם זה נכון, שאני לא מורה לחשבון, מלמדת אותו לילדים?לפי דעתי מורה לחשבון חייב להיות מומחה ומקצועי. אני באצמי עכשיו לומדת חשבון, לומדת יחד עם התלמידים שלי. יחד עם זאת, אחרי שיעורים שלך, איציק, אני יוצאת משיעור עם חיוך, כי אתה מחזק את הדעה שלי , איך שיעור אמור להתנעל, מה הנקודות והעקרונות חשובים לי. למשל מאוד שמחתי לשמוע שכל שיעור חייבת להיות הקנייה במליא לפחות 10-15 דקות.אני מנסה כל שיעור להתחיל כך, אבל בהתחלה זה היה קשה, מורות התנגדו, כי לתענתם כל ילד נמצא במקום שלו ובקצב שלו, ואין שום קשר ביניהם.בהתחלה התחלתי ליצור זוגות, אחר-כך קבוצות ולפעמים אני מלמדת את כל הכיתה יחד.העקרונות שאני בונה את השיעור שלי, זה לקדם ולתמוך בחלשים, לחזק חזקים. ילדים שכבר יודעים את החומר יכולים להיות מורים וללמד ולהסביר לחלשים. ילדים חלשים מרגישים טוב עם זה שהם לומדים אותו החומר של ילדים חזקים. עוד אחד העיקרונות שלי, תמיד להסביר לילדים למה נושא הזה חשוב, רלונטיות שלו לחיי היום יום שלהם.חשוב לי שלילדים יהיה מענין בשיעור, כיפי! תמיד אני מביעה דוגמאות ומבקשת דוגמאות מילדים.
אני רוצה לסיים בזה, שללמוד חשבון בבית הספר וללמוד אותו עכשיו זה שונה מאוד.אני רוכשת המון גם מבחינת סטודנטית שלומדת חשבון וגם מבחינת מורה לחשבון. יש לי תקווה שיוכל ללמד חשבון כמו שצריך...

אנונימי אמר/ה...

שלום איציק,
אני חושבת שבהחלט ישנה בהירות בשיעורים שלך, כולנו מבינים בדיוק על מה מדברים, באיזה הקשר, ואין סיכוי להתבלבל. בנוסף אני חושבת שהחומר הוא מעניין ורלוונטי, מהסיבה הפשוטה שאתה מביא לנו דרכים שונות ללימוד המתמ' בכיתה, וההעברה שלה בדרך של חי היומיום והמחשה.
היחס שלך לסטודנטים הוא מעולה, בכך שאתה משתדל לענות על כל שאלה שנשאלת בכיתה, ואף מרחיב על כך, עונה גם על דברים שקשורים בעבודה ולא בשיעור, אפילו שזה סוטה מעט מן השיעור, אתה בכל זאת מוכן להקדיש מעט זמן גם בשביל שאלות הסטודנטים.
אני לומדת מהשיעורים הללו, בייחוד היום כשאני מלמדת מתמ', זה עןזר לי בעבודתי בבית הספר!!