יום רביעי, 19 בנובמבר 2008

מתמטיקה ויזואלית

שלום לכולם
איך מכפילים בסין? איך הפכו שם את הכפל הארוך לויזואלי ולהוכחה שכפל זה חיבור מקוצר
ראו סירטון

בבקשה להמשיך לכתוב משובים לשעורים

איציק

12 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
מייל מסוג זה נשלח אלי עשרות פעמים אך מעולם לא יחסתי לו חשיבות. נחמד מאוד לראות כי הדרך לפתרון התרגיל היא מופשטת אשר ממחישה את התרגיל בצורה ויזואלית. ושוב, כמו שציינתי במשוב הקודם-נחמד לראות את המתמטיקה באור אחר.

הילה אמר/ה...

איציק שלום! השיעור האחרון היה מצויין. תחילה הוספת ההערות לקטגוריות של הסטודנטים בכיתה. יפה לראות כי תמיד ניתן להסתכל על כל קטגוריה בפן שונה.השיטה הסינית לפתירת תרגילים הלהיבה אותי מאוד ולדעתי זהו רעיון נחמד להעברת שיעור, בדרך שונה. הדרך שלך להבנת נושא חיבור וחיסור מעניינת ולדעתי תגרום להפעלת התלמידים ורצונם לדעת.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
נהנתי לראות שיש דרכים מגוונות להעביר שיעור ב-ח-ש-ב-ו-ן. הרעיון של השיפוד עם הפלסטלינה מקורי ומלהיב. ובכלל שיעור בו משולב חומר תיאורטי עם משחק/סרט/התנסות הוא שיעור שבעיניי משאיר רושם חיובי ואתה לומד ממנו טוב יותר אכן חדוות המתמטיקה.
שבת שלום לכולם: חן זפרני-כהן

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום!
שיעור אחרון נתן לי דוגמה לשילוב מנצח של שימוש ב"מדיה" ועוד (הכי חשוב בעיניי)אנושות. הדמות המורה במרכז (שיעור מובנה, עם הרבה מחשבה מאחורי כלאים,עם המחשבות והתובנות הישיות).
גם מודה מאוד על נתינת כלים וחומרים פרקטיים(כמו "שיפודים"), כדי להפוך למידה שגרתית למענינת, משמעותית ויצירתית.תודה, אלכסנדרה.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
אני רוצה לציין בתחילה שהנני מתמחה במתמטיקה וקורס זה הוא מבין המעטים, לצערי, שבו אני נתקלת בגישה שונה ויחודית לגבי לימודי המתמטיקה בבתי הספר,אומנם בשאר הקורסים מדברים על גישה זו אך הכל נשאר בגדר תאוריה. בשיעור האחרון הראת איך הופכים תרגיל מתמטי למוחשי באופן מקורי, אני מאמצת שיטה זו ומאמינה כי באופן ויזואלי והתנסותי אפשר ללמוד הרבה יותר.
עד עכשיו אני נהנית מהקורס אני מקווה שכך גם יהיה בהמשך.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
השיעור האחרון היה מעניין מאוד. נורא נהנתי לצפות בסרטון, ולפי דעתי זוהי גם דרך נעימה ללמד וללמוד מתמטיקה.
ידוע כי אנשים שונים לומדים באופנים שונים ונעים לראות דרכים חדשות לפתרון בעיות במתמטיקה.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום!
בשיעור האחרון נתקלנו בשיטה חדשה, מרעננת ומאתגרת ללימוד המתמטיקה. אהבתי במיוחד את שיפודי הפלסטלינה ואני בטוחה כי אאמץ שיטה זו.
השיטה בסרטון לפתירת תרגילים היא שיטה יחודית, המלמדת מתמטיקה באופן שונה.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום! השיעור האחרון עסק ביכולתנו כמורים לפשט ולהמחיש עבור תלמידינו את המתמטיקה ולהפוך אותה פשוטה ומובנת ובכך לצמצם את הרתיעה של התלמידים מנושא זה. גם אני מאמינה שזוהי הדרך הנכונה ללימוד המתמטיקה ואף חושבת שאנו בתור מורים לעתיד חייבים לנהוג בדרך ההפשטה כמה שניתן.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
אני חושבת שהשיעור האחרון היה חשוב ומשמעותי מאוד, מכיון שמרבית התלמידים מתקשים בתחום המתמטיקה או לפחות רואים תחום זה כמורכב ביותר מבין הנושאים הנלמדים בביה"ס.קיימת עלינו, המורים לעתיד, החובה לצמצם את רתיעת התלמידים וזאת ע"י הפשטת והמחשת נושא המתמטיקה מה שיגרום להפעלת התלמידים ורצונם לדעת.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
בשיעור האחרון עמדנו על חשיבות המחשת התרגיל המתמטי, דבר שלדעתי משמעותי ביותר בתהליך למידת המתמטיקה עבור התלמידים.אני חושבת שבתור מורים אנו חייבים לשים את הדגש על נושא ההמחשה על מנת להקל על התלמידים, ליצור עניין ולערב את התלמידים בתהליך הלמידה ולכן זהו לדעתי שיעור חשוב שכולנו חייבים ללמוד ממנו.

אנונימי אמר/ה...

מתמטיקה - נוסחאות מתמטיקה ותרגילים במתמטיקה

אנונימי אמר/ה...

לכל מי שמתעניין במטתמטיקה ויזואלית - ספרי לימוד המתבסיסים על השיטה הויזואלית מאת פנינה הוד גלבוע ו-הוצאת דוד:
www.visualmath.co.il