יום שני, 10 בנובמבר 2008

פתיחה חגיגית

שלום לכולם
בכל אופן אני לא מוותר על שימוש בבלוג, השימוש יהיה בעיקר כדי לתת משוב למה שמתרחש בשעורים שלנו.בפתיחה הסברתי לכם שאני מאמץ פדגוגיה שבחלקה אני פיתחתי ובחלקה ראיתי בתי ספר שמלמדים לפיה עם ההתאמות שלהם בארה"ב (high tech high) .
העקרונות שאני שם עליהם דגש: א. יחס אישי. ב. נושאי לימוד שימושיים, מהחיים, אקטואליים, רלוונטיים. ג. עבודות שיהוו אתגר אינטלקטואלי לסטודנט. ובסוף כל סמסטר כל סטודנט יכין "פרוייקט".
בנוסך אשתמש בטכנולוגיה בצורה מושכלת לטובת ההוראה שלי והלמידה שלכם.מטרת הבלוג, כפי שכתבתי בהתחלה, הוא בעיקר לקבל משובים מכם על מה שהתרחש בשיעור ביני ובניכם, בניכם הסטודנטים, חומרי הלמידה וכל רעיון אחר שייקדם את הלמידה ואת האווירה הטובה בשיעור.אתם בעיקר צריכים להוסיף תגובות .
איציק קורן

12 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
לדעתי השיעור האחרון היה מעניין מאוד ודרכו ראיתי את המתמטיקה באור אחר. ההתמחות השנייה שלי חוץ מחינוך מיוחד הינה מתמטיקה ועד כה באף שיעור לא ניתנו לנו נקודות מחשבה כאלו שאנו יכולים לדעת כמעט בוודאות שיפתחו חשיבה גם אצל הילדים אותם אנו הולכים ללמד.
אני חושבת שבמידה ושיעורי המתמטיקה יועברו בצורה כזו כבר מבית הספר היסודי, רבים יראו בשיעורי המתמטיקה הנאה ולא ישנאו זאת.
שבת שלום,

רינת פדידה

אנונימי אמר/ה...

משוב על השיעור בתאריך 13.11.08

אני בחרתי להתמקצע במתמטיקה, מכיוון שלדעתי זה תחום חשוב ומעניין ובעיקר מהסיבה שבתור תלמידה פחדתי ממנו ותפסתי אותו כמקצוע קשה במיוחד (בעיקר בגלל המסר שקיבלתי ממורי). הייתי שמחה לשנות את התפיסה בקרב תלמידי לעתיד.
לדעתי השיעור היה מעניין ומאוד נהניתי ממנו. אני מאמינה שהקורס יתרום לי הרבה להמשך דרכי.
תחילת השיעור הוקדש לשימוש במחשב וליכולת להיעזר בו, תרמת לי הרבה מניסיונך ואני חושבת שבימינו המחשב הוא כלי עזר הכרחי.

אפרת מיוחס

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום! השיעור השני שעברנו היה חומר מצויין למחשבה בנושא חשיבות מקצוע המתמטיקה, שמחתי לגלות כי מאחורי כל רעיון מתמטי עומד עקרון חשוב שיש להעבירו בעיקר לתלמידים בבית הספר. אשמח מאוד אם תוכל להקנות לי רעיונות להעברת המסר לתלמידים. נושא הפרקטלים מרתק אך אינני בטוחה שהקטנטנים ידעו להפיק מזה משהו ללא העברת מסר שיעניין אותי ויגע בהם.תודה.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
חשוב לי לומר כי השיעור האחרון היה מעניין וייחודי. הייחוד שלו היה בניסיון להראות לנו עד כמה המתמ' יכולה להיות שונה ומעניינת מהמתמ' המאיימת שכולנו מכירים.
מקווה שיהיו עוד שיעורים בהם נוכל לראות צדדים נוספים של המתמ'...
שיהיה לכולנו סמס' מעניין....

שירן אביטן אמר/ה...

איציק שלום,
אני בחרתי להתמחות במקצוע המתמטיקה כיוון שאני רואה בו מקצוע מאתגר. האתגר בא לידי ביטוי בצורך החשיבתי ובתחרותיות שבו.
אני מקווה שאוכל להפיק את המירב מהשיעורים ולקבל כלים שיעזרו לי בלימוד המקצוע. השיעור האחרון נתן חיזוק להרגשתי כי ניתן לראות במקצוע המתמטיקה פן חיובי. תודה.

אנונימי אמר/ה...

משוב על השיעור בתאריך 13.11.08

מעניין מאוד ללמוד על העקרונות של המתמטיקה. שמעתי כל מיני אמירות על כמה שהמתמטיקה יפה אבל אף פעם לא ידעתי מה כל כך יפה בה. לפי ההתרשמות שלי הקורס מאוד מעניין ויש הרבה מה ללמוד ממנו. זה קורס עם הרבה מחשבה ולמידת ידע חדש. מי יודע אולי כל התלמידים שהמתמטיקה היא סוג של חרדה עבורם יחושו פתאום אהבה למקצוע.
הפריע לי בשיעור שהקדשת זמן לנושא של המחשב. אין לי ספק בכך שזה נושא לא פחות חשוב אך עדיין זה לא הזמן ללמד ידע בסיסי על מחשב. אמרת בשיעור שלא תהיה לך בעיה כל פתיחת שיעור להתחיל ללמד דבר חדש בנושא המחשב וזה מצוין אבל כשנוצר מעין דו שיח בינך לבין תלמידה אני אישית כבר איבדתי עניין. אני בטוחה שזה רק מהרצון הטוב שלך.
שיהיה לנו בהצלחה...
כרמית חלפי

אנונימי אמר/ה...

משוב על השיעור בתאריך 13.11.08

השיעור היה אטרקטיבי, ומעורר חשיבה על העקרונות של המתמטיקה.
היו חידושים רבים עבורי, שעד כה כלל לא חשבתי עליהם...
דברים אלה מהווים את הייחודיות של עולם המתמטיקה, ומעוררים סקרנות ומוטיבציה בקרב התלמיד.
אני מקווה שנפיק את מירב התועלת מקורס זה, הן מבחינה לימודית והן מבחינת היופי שמייחד תחום זה...
שושנה אחדות

אנונימי אמר/ה...

משוב על השיעור בתאריך 20.11.08

השיעור נתן לי כלים (המחשה, הפשטה)ואני בטוחה שאשתמש בהם לשיעורי חשבון שאני מעבירה במסגרת ההתנסות שלי. אהבתי את הרעיון של השיפוד עם הפלסטלינה. האווירה בשיעור מאוד טובה, סגנון הקורס פתוח- אתה משתף את כל הכיתה בעבודות של הסטודנטים וזה תורם רבות ללמידה.אני חושבת שהקורס עם הרבה עניין ומחשבה. בשייעור נחשפתי מעט למתמטיקה הוויזואלית וזו הפעם הראשונה שבעצם אני מכירה את השיטה של הקווים והנקודות. שיטה קצת מסובכת אבל מעניינת מאוד.
אני בטוחה שהקורס יכיל תכנים מעניינים מלאי מחשבה.תודה!

אנונימי אמר/ה...

אציק שלום!
השיעור האחרון היה מאוד מעניין, בתחילת השיעור עברנו על עבודת הבית,זה חידד את הנושא וחשיבותו, רעיונות ההמחשה שנתת שימושיים מאוד, מאמינה שאשתמש בהם בעתיד.
תודה ושבת שלום!

גרסיאלה רינקביץ' אמר/ה...

לאיציק שלום רב!
אני כתבתי גם משוב בפורום של המכללה. באופן אישי קשה לי להתחבר למקצוע חשבון, כמו חברה אחרת בכיתה כתבה, אולי בשל גישה לחשבון של מורי הקודמים. אני מעוניינת לקחת את האהבה לחשבון כאתגר בתור בוגרת ולשדר לתלמידים גישה בונה וחיובית למקצוע. בינתים השיעורים מעניינים ומגוונים, אני מאד נהנית בהם.
תודה ושבוע טוב.
גרסיאלה רינקביץ'

אודליה לוי אמר/ה...

איציק שלום,
השיעור היום היה פרקטי ומעניין. הצלחתי להבין איך להסביר לתלמידים טוב יותר את המתמטיקה "בגובה העיניים". לדעתי, הדבר חשוב מאוד מכיוון שזה מקצוע בסיס שילווה אותם עד הבגרות. גם הבנתי איך לקשר את הנושאים לחיי היומיום ולתקופות השנה המשתנות, כדי לחבר את הנושא טוב יותר אליהם. החיבור של הנושאים אל התלמידים יוכל לפתח אצלם חשיבה מפותחת ומפושטת יותר, לא רק לגבי הנושא הספציפי הנלמד כרגע בכיתה במתמטיקה, אלא גם הלאה בעתיד במקצוע זה ובשאר המקצועות (פיתוח מיומנות הסקת המסקנות והדמיון כבר מגיל צעיר).
המשך סוף שבוע טוב,
אודליה.

אנונימי אמר/ה...

איציק שלום,
השיעור היה מעניין ופרקטי מאוד.
ראיתי איך אני יכולה ללמד את התלמידים בצורה שונה מתמטיקה ולקשר להם את החומר לחיי היומיום וכך להקל עליהם את הלימדה.
שוב היו חידושים עבורי, בעיקר בדרכי ההוראה ובייחודיות שהם יכולים להוות עבורי ועבור התלמידים.

סוף שבוע נעים,
שושנה אחדות.