יום ראשון, 26 באפריל 2009

דיסקאלקוליה

שלום לכולם
מפורסמים וטובים הם גם דיסקאלקוליים
מה המסר של סרטון זה?

תמשיכו בבקשה לרשום משובים לשעורים שלי

איציק

3 תגובות:

שושנה אחדות אמר/ה...

שבוע טוב לד"ר איציק קורן ולמשתתפי הקורס.
בנוגע לשיעור האחרון 30/4/09, שיעור זה היה מאוד קונקרטי בעיני, באמצעות המצגת הרגשתי כיצד מובלט היחיד, השונה, מתוך הכלל, וזה היה יפה לראות את השוני והייחודיות של כל פרט ופרט לאוו דווקא בבני אדם אלא בבע"ח, חפצים וכו'..., וקל וחומר בבני אדם. דבר נוסף, שאהבתי בשיעור השילוב בין התיאוריה לבין המציאות שבה אנו חיים, דידקטיקה זו מאוד תורמת ויעילה בעיני, וזה גורם להפנמת המסר בצורה הנכונה. שבוע טוב לכולם שיהיה... שושנה אחדות

איציק קורן אמר/ה...

שלום לכולם
אני רוצה להגיב על השעור האחרון בו העבירו שלוש סטודנטיות הרצאות על מאמרים שקראו.
אין ספק שהמאמרים משלימים את מה שלמדנו בשעורים, והיה מאוד מעניין לשמוע זאת שוב מפיהן עם הדגשים שלהן עם התרגול שעשו, בדרך שהן ראו לנכון לתרגם את המאמר למצגת.
ההערה של סיוון על תחושותיה ראויות לתשומת לב רבה מכיוון שהן מלוות אותי זמן רב, ששיאן היה בהתיחסותכן לטקס הזיכרון ליום השואה והגבורה.
התחושה של לימודים בקבלנות, לא מתאימה לדרך בה אני רוצה להורות, משהו עם קצת נשמה.
אני יודע שאני צריך לסגור את דלת הכיתה אחרי 5 דקות, להקפיד על כל הבקשות שלי במהלך השיעור, אך בכל אופן אני משאיר את השיקול איך להתנהג לכן כבוגרות כמורות לעתיד וככאלה שאמורות לקבל אחריות על היתנהגותן.
אני מודה שהתפרצותי בסוף השיעור על אחת הסטודנטיות היא מעשה חריג, אבל לפעמים בדרך כזאת אפשר להציב גבולות. אני מתנצל אם משהו נפגע אבל כל הארוע שווה הבהרה משותפת. כמו שבמתמטיקה אי אפשר להמציא חוקים כדי לפתור תרגיל, אותו דין גם לנעשה בשיעור.
אשמח לתגובות
איציק

אנונימי אמר/ה...

לאיציק ולכיתה שלום רב!
רציתי להתיחס לתגובתך, מצטערת שכבר עברו כמה ימים. אני תומכת בתגובה של סיוון ושלך. לי חשוב לקלוט מה קורה בכיתה, מקל על הכנת העבודות ועל הבנת הנושא בכלל ואני חושבת שלא רק לי חשוב, אני מרגישה לפעמים נפגעת באופן עקיף, כי אני מזדהה אתך כמורה ועם הבנות המציגות כי באותו רגע הן המורות.
יחד עם זה מאד נהניתי מהצגת הנושאים, הבנות עושות את זה מצויין, מאד אהבתי את משחקי הקלפים של השבוע האחרון ואמצתי משחקי קלפים כאלה פשוטים בכיתת הגן שלי.
ההצגות עברו ללא הפרעות, נראה שהמסר נקלט לשמחת כולנו.
שבוע טוב!
גרסיאלה